Пясъчната терапия съчетава занимания, насочени към широката релаксация, премахване на стереотипите, подобряване на концентрацията, логиката и развитието на речта.
Рисуването с пясък става хоби за децата. Пясъчните емоции допринасят за стабилизиране на емоционалното състояние на детето. То получава първия опит за размисъл (интроспекция), учи се да разбере себе си.
Рисуването с пясък не е традиционната класическа рисунка. С пясъка трябва да се работи бързо и едновременно да се мисли, благодарение на което след такова занятие детето започва да съобразява по-бързо. Съприкосновението на пръстите с пясъка карат нервните окончания да изпращат до мозъка сигнали и започват да стимулират неговата работа.
Пясъчната терапия представлява сама по себе си една необичайна техника на аналитичен процес, по време на която детето строи свой собствен свят в пясъчните картини. Процесът е лесен и достъпен за децата. Няма специални технически умения, а и самият материал е изключително приятен на пипане.
Заниманията с пясък са насочени към:- развиване на всички познавателни процеси: внимание, памет, възприемане, мислене, реч, пространствени представи и фина моторика;
- хармонизиране на психо-емоционалното състояние;
- развиване на въображението и зрителното възприемане;
- повишаване на самочувствието.
В основата на арттерапията чрез рисуване с пясък стои творческа дейност - детето развива творческите си способности. Пясъкът като невербално средство дава решение на детето как с помощта на визуални образи да реши вътрешните си конфликти и емоции.
Рисуването с пясък като терапевтичен метод се използва при деца над 3 години с проблеми от следния спектър:
- различни форми на нарушено поведение;
- сложни взаимоотношения с околните;
- повишена тревожност и страх;
- ниска самооценка;
- депресии;
- стресови ситуации;
- неврози;
- дефицит в общуването и споделяне на чувства;
- нарушена интерпретация на стимулите от околния свят;
- фокусиране върху малки части и пропускане на цялата картина;
- дефицит на вниманието.
При някои деца рисуването с пясък действа като начин за коригиране, а в други случаи детето се стимулира да развие своите сензо-моторни умения и да намали емоционалния стрес. А някои психолози твърдят, че пясъкът поглъща отрицателната енергия.
Чрез тактилния контакт и развиване на фината моторика се получава голям позитивен ефект при децата с аутизъм.
Креативността на децата от група " Мечо Пух"
Рисуването с пясък става хоби за децата. Пясъчните емоции допринасят за стабилизиране на емоционалното състояние на детето. То получава първия опит за размисъл (интроспекция), учи се да разбере себе си.
Рисуването с пясък не е традиционната класическа рисунка. С пясъка трябва да се работи бързо и едновременно да се мисли, благодарение на което след такова занятие детето започва да съобразява по-бързо. Съприкосновението на пръстите с пясъка карат нервните окончания да изпращат до мозъка сигнали и започват да стимулират неговата работа.
Пясъчната терапия представлява сама по себе си една необичайна техника на аналитичен процес, по време на която детето строи свой собствен свят в пясъчните картини. Процесът е лесен и достъпен за децата. Няма специални технически умения, а и самият материал е изключително приятен на пипане.
Заниманията с пясък са насочени към:- развиване на всички познавателни процеси: внимание, памет, възприемане, мислене, реч, пространствени представи и фина моторика;
- хармонизиране на психо-емоционалното състояние;
- развиване на въображението и зрителното възприемане;
- повишаване на самочувствието.
В основата на арттерапията чрез рисуване с пясък стои творческа дейност - детето развива творческите си способности. Пясъкът като невербално средство дава решение на детето как с помощта на визуални образи да реши вътрешните си конфликти и емоции.
Рисуването с пясък като терапевтичен метод се използва при деца над 3 години с проблеми от следния спектър:
- различни форми на нарушено поведение;
- сложни взаимоотношения с околните;
- повишена тревожност и страх;
- ниска самооценка;
- депресии;
- стресови ситуации;
- неврози;
- дефицит в общуването и споделяне на чувства;
- нарушена интерпретация на стимулите от околния свят;
- фокусиране върху малки части и пропускане на цялата картина;
- дефицит на вниманието.
При някои деца рисуването с пясък действа като начин за коригиране, а в други случаи детето се стимулира да развие своите сензо-моторни умения и да намали емоционалния стрес. А някои психолози твърдят, че пясъкът поглъща отрицателната енергия.
Чрез тактилния контакт и развиване на фината моторика се получава голям позитивен ефект при децата с аутизъм.
Креативността на децата от група " Мечо Пух"
Няма коментари:
Публикуване на коментар